susannejonsson

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Lördag

Av Susanne Jönsson - 8 januari 2011 20:22

Så då var det lördag igen.... Både veckor och helger går så jäkla fort, hinner ju inte ens sätta sig ner här och skriva...

Idag har inte hänt speciellt mycket.

Vaknade i morse och tog på oss för att städa undan nere i förrådet, Blev faktiskt ganska bra.

Sedan gick vi upp och fortsatte lite grann här uppe, Vi åt och tvättade. Sedan stack jag ner på ica för att handla hem lite saker... Jayzon sov middag och sedan fick vi göra lite mat till både han och oss. Vi har glott lite film idag och myst en massa. =)

Nu ska vi bada lilleman, eftersom han inte somnat för natten än så ett bad brukar hjälpa så sover han gott sen.. =) Sen blir det mys med tv/film tittande.



~*~ Lite Tankar ~*~

I denna veckan har jag tänkt mycket på när det är dags att bli gravid nästa gång för att få så bra årsmellanrum mellan barnen.

Både jag och Mattias vill inte ha så många år emellan och vi har funderat mycket och vi vill väl ha ca 2 -3 år emellan varje. Hur många barn vi vill ha än har vi väl inte riktigt bestämt oss för...

Och då kommer det "roligaste" av allt, måste gå ner en massa i vikt nu för att kunna bli gravid igen inom 1år, vilket blir jobbigt, Har ni tips och trix får ni jätte gärna dela med er av dem, Kanske en bra diet/mat tips eller någon bra träning =).  som inte tar för mycket på krafterna eftersom jag lyfter och donar på jobb.


Nä nu får det vara nock med bloggandet för idag, Ska gå in till lilleman som sitter i badet =). Sen ska jag göra flaska och ta fram handduk till honom också så.


God natt på er alla!. 

  

 
 
Ingen bild

Melle

9 januari 2011 13:27

Följ dieten från denna länk http://fitnessguru.se/900-dietschema-for-tjejer och kombinera med träning.. Mkt kondition på gymmet och om du vill gå ner träna även andra delar av kroppen med en övning med all vikt du klarar 6-7 ggr upprepa 3 gånger.. Vissa gör felet och upprepar många ggr men så ska de inte va :-)

Susanne Jönsson

12 januari 2011 20:08

Tack så Mycket melle =).

Prövar det säkert måste bara komma igång med träningen lite mer först innan man kan ändra matvanorna för mycket...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jönsson - 18 juli 2016 10:10

Hallå igen! Måste skriva av mig och vad är då inte bättre än att uppdatera här!? Har under istortsätt hela mitt liv kämpat med min mage! Jag har fått två diagnoser utan att ens blivit undersökt ordentligt, IBS och kronisk förstoppning... Jag...

Av Susanne Jönsson - 1 september 2015 10:39

Tjallååå! Loppis en i lördags gick riktigt bra, fick nästan sålt allt vi hade med och kom hem med 1000:- extra :) Efter loppis en bar det iväg till Tims familj i Barsebäck för kräftskiva :) (åt dock bara räkor ;) ) Sedan vidare på bilträff! Fö...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 20:41


Då var det snart dags att packa bilen, ska ju stå på loppis imorgon i Lund vid 108... Pengarna räcker inte till denna månaden så då får man göra vad man kan :) Håller tummarna för fint väder och mycket sålt imorgon! KOM OCH FYNDA!!!! :) U...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 08:32

Torsdagen var en jobbig dag för kroppen, därav inget inlägg igår... Barnen åkte till sin pappa och är inte hemma hos mig igen förrän på måndag. :( Jobbade några timmar och sen tog jag tag i loppis saker - vilket ledde till smärta i leder och ry...

Av Susanne Jönsson - 26 augusti 2015 17:38

...precis som det låter... Började laga mat...och eftersom jag inte tycker det e speciellt roligt så fetade jag in pyttipannan i ugnen... 45min senare kom jag på att jag lagade mat "/ Bränd middag för mig och barnen idag... -ingen hit! Och med huv...

Ovido - Quiz & Flashcards