susannejonsson

Alla inlägg under juni 2011

Av Susanne Jönsson - 26 juni 2011 21:46

Go' kväll allesammans!.


Idag är det söndag, som om ni inte redan viste det :P

Fick sovmorgon av Jayzon, som vanligt på helgen =) , min underbara son!


Sedan åt vi frukost och gjorde oss iordning, Jag stack med Jenny till Panduro hobby outlet, lika underbart som vanligt =) hehe..

blev lite smått nytt men inte mycket då pengarna inte räcker till annars..


Sedan körde hon mig hem och jag,jayzon,mattias,becky och jonathan, stack till balders och lekte lekplats och snacka lite skit...

Väldigt trevligt, och väldigt längesen sist!.

Sen var det dags för middag och becky erbjöd sig att vi kunde äta där hemma, så det blev Tacos idag, MUuuums!.


Efter maten kollade vi på Trassel, eftersom jonathan ville se den =)

Sen bar det hem, jayzon fick leka lite till här hemma och sedan blev det sängen för honom, Han somnade väl vid tjugo i 8...


Och nu sitter man här och degar och tar det allmänt lugnt, har även fixat en bild från evelinas dop, på henne och Frida. blev riktigt nöjd med den faktiskt... 


Snart blir det duschen sen sova för att orka upp till jobb imorgon...


så nu får man väl sluta skriva...

God natt.....

 

Av Susanne Jönsson - 24 juni 2011 22:23

God kväll,


Då vart midsommar snart över, Alla man trodde man skulle träffa gjorde man inte, inte ens någon som hört av sig. =(

Vi har varit hemma, städat lite och lagat mat.

Blev nypotatis, Köttbullar och gräddfil...

Sen blev du ju såklart jordgubbar, Älskar min familj vet inte vad jag skulle gjort utan dem, min värld hade nog fallit samman...


Var även hemma hos mamma och jonny som har gift sig idag, och grattade dem.... Var där en stund, men gick hem för Jayzon var jätte trött..


Jayzon somnade för ca 40min sen efter många om och men, eftersom han inte ville sova middag på förmiddagen somnade han vid 17.00, och sedan var han vaken till nu....


Från en ena saken till en helt annan....

saknar dem vännerna man hade innan, känns inte som man har några kvar, Hör man av sig så har dem aldrig tid...

Så känns inte som man behöver göra det längre...

Och när man är med vissa så kan dem inte vara med en själv utan dem måste alltid ha med någon annan som dom typ alltid träffar...

Jag och mattias satt och pratade lite idag om vad vi skulle göra, men kom fram till absolut ingenting, eller ja, vi kom fram till att vi måste vara jävligt tråkiga eftersom ingen verkar vilja umgås med/träffa oss...

Vet inte om det är för man skaffat barn, jag kanske har blivit tråkig sedan dess, eller så är det kanske för att jag inte har lika mycket pengar över som dem andra...ja jag vet inte, fast o andra sidan har jag aldrig haft många vänner...


Men trodde att dem få jag hade skulle stanna vid ens sida även om man skaffade barn,eller om man inte hade gott om pengar... verkar som om det var bara roligt att träffas medan Jayzon var liten... eller innan han kom till världen...=( . Men han kommer alltid att gå först, han kommer alltid att få dem små pengarna jag har kvar efter räkningarna, det är bättre att han får en bra uppväxt än att jag ska gå ut på helger och fest, eller att man ska supa skallen av sig på midsommar, eller något....


Men detta är kanske ens uppgift i livet och bli åtsidosatt, att alltid komma i andra hand när det gäller andra.. 

Kommer väl alltid att vara ett andrahandsval, så kan inte dem andra så kan man ju ringa mig.... =(


Eller så sätter man ett stopp för det och skiter i alla, Är iafall glad över att jag har en sån underbar familj som jag har, Och att jag träffade en underbar vän som man kan prata med exakt ALLT om, och hon dissar inte en för någon annan... och drar inte med någon annan på saker man ska göra utan att fråga om det e OK först...


jaja nog snackat om det, dom det handlar om hoppas jag verkligen att dem tar åt sig eftersom jag inte nämner några namn... Hoppas ni/du/alla, ändrar sig, saknar verkligen ni/du/alla!!!


som sagt nu är midsommar över och, när helgen är över har jag bara 4 dagar kvar att jobba sen är det Semester =) wiiie


Nej blir bara deprimerad när jag skriver av mig om sånna hära saker, och ni behöver inte kommentera eller ringa eller smsa, och fråga om det gäller er, för det borde ni ha märkt...Saknar iafall en viss person väldigt mycket, en person som betyder väldigt mycket!. och jag hoppas verkligen att den personen kommer att förstå att jag inte menar något illa och att jag inte vill starta något bråk, utan att personen förstår att jag behöver säga detta men vet inte på vilket sätt jag ska tala om det på....Personen är väldigt saknad, och jag önskar att vi hade kunnat göra allt det vi pratat om, istället för att du ska gå och göra det med en annan...... saknar dig och om du läser detta, fråga mig inget om det, för jag kommer bara svara att det gäller inte dig, för jag vill aldrig förlora dem få vänner jag har!. 


lite dumt att skriva det i en blogg kanske, men behövde skriva det, svårt för att förklara, och det vet i stort sätt alla om...


förlåt om jag sårat eller gjort någon besviken eller arg på grund av det jag skrivit, inte min mening.. 


men eftersom personerna aldrig har tid, och jag knappt kan uttrycka mig på rätt sätt längre så tyckte jag att det var lämpligast att skriva det här och attinte nämna några namn.. och bara hoppas på att personerna det gäller tar åt sig...





långt inlägg för så hära lång paus mellan skrivandet här :P hehe

men så blir det ibland...

nu ska jag hoppa in i duschen och sedan gå och lägga mig, 

hoppas alla hade en trevlig midsommar... =)


 

Av Susanne Jönsson - 3 juni 2011 11:46

Känns som om det var evigeheter sen jag skrev här sist,

Har väl inte hänt så där över drivet mycket sen sist, hehe...


Vi har varit på konfirmation, och dop, Jayzon har varit kass från och till hela tiden...


Men idag har vi varit hos läkaren för belv trött på att han ska må dåligt,,,

han fick lite mollipect (stavning) mot sin hosta och mot andningen,

Och ovanpå allt detta har fått en dunder förkylning och vattenkoppor!


Jaja Som jag sa till mamma, det var en bra tidpunkt han fick det iafall, helg nu, sen röd dag på måndag så kanske bara behöver vabba 2 dagar nästa vecka, hoppas verkligen det försvinner snabbt...


Jaja, nog om det, hehe... Ska städa lite nu och försöka uppdatera här lite oftare..


Ha de så bra ni som fortfarande läser.. :P


 

Ovido - Quiz & Flashcards