susannejonsson

Alla inlägg under juni 2010

Av Susanne Jönsson - 26 juni 2010 18:15

Eftersom jag ej uppdaterat på ett tag tänkte jag bjuda på min förlossningshistoria :)


LångFredagen den 2 April :


Vi gick upp klockan 07:00 och ringde in till förlossningen, eftersom jag skulle bli igångsatt. Dem sa till mig att äta frukost och ta mina saker och komma in.


Vi var inne på Lunds KK Kl09.00 Och fick då förlossningsrum 1.

De började med att göra CTG, och det såg bra ut.


Vid 10 tiden fick Jag en sorts gelé som skulle starta värkarbetet, och CTG sattes på igen och var igång under ca1timme, Det sattes igång pga att dem skulle se hur Jayzon reagerade på sammandragningarna. Och Det fick sitta på fram till kl 11:15


Då fick jag äntligen gå ut och gå en runda, och handla. dock fick jag bara vara ute till senast kl13:00, så vi gick tillbaka vid 12:30.


De kopplade mig till CTG Igen vid kl 12:45 till ca13:15.

Sedan kom Våran första barnmorska Britt in till oss vid 14:30, och sa att dem skulle byta personal snart.

Okej tänkte vi, hoppas nästa personer är lika bra. =)


De bytade personal och gjorde ännu ett nytt CTG. Sen fick jag gå ut en runda till.

Vilket var väldigt skönt, för att ligga där inne på det rummet utan att det händer något, det e riktigt tråkigt...


Vid klockan 17:00 så fick jag en undersökning + en ny gel. Och sedan blev det nytt CTG igen i 1 timme.


Vid ca 19:00 började jag få riktigt ont - och får då lite lustgas.

Vid ca 20:00 ger dem mig en Petidin spruta för att jag ska kunna slappna av, då jag fått väldigt ont i ryggen, Eftersom jag har haft ischias sedan -07.


Vid ca kl 21:00 fick vi reda på att jag täckningsblödde mer än vad som var vanligt, de satte då också elektrod på Jayzons huvud. Eftersom vattnet gått tidigare kände dem heller inga hinnor... Men när det dära vattnet gick har jag ingen aning om :P hehe

Jag la också lustgasen vid 21:00 för tyckte inte den hjälpte något ändå....

Fick även Sterila kvaddlar vid denna tiden.


Vid 23:00 sa dem till mig att det var okej att börja krysta - och det ända jag sa var; MENAR NI ALLVAR!? HELT SÄKRA!? =)

Och till svar fick: Jadå nu behöver du inte hålla emot längre bara krysta vid nästa värk....


Vid 4 krystvärken sa dem till mig att krysa allt vad jag orkar så kommer han ut...


Och efter den fjärde och sista krystvärken kom våran lilla jayzon ut till världen då var klockan 23:27


Och han vägde 3060g och var 51cm lång. - och helt underbar..


Det första jag gjorde när jag fick upp honom på magen var att räkna hans fingrar och tår - Han hade dem allihopa! =)


Fick reda på att min lille påg hade haft navelsträngen runt halsen och det var därför dem bad mig att ta iordentligt på 4värken.


Fick också reda på efter undersökningen och efter att moderkakan kommit ut att, jag brustit;- ORDENTLIGT...

jag tänkte jaha? och vad händer nu då?

Barnmorskan kallade på en doktor som fick fastställa om jag hade brustit och den ända jag hörde var ;- Ja där är bara några trådar kvar - det blir operation.


Shit var det första jag tänkte - Jag vill inte!

men kl 00:45 körde dem mig till OP.

Och tydligen så hade jag reagerat fel på narkosen, och kunde ej syresätta mig själv; och fick bli körd till uppvaket.. och då var klockan ca 03:15.


04:15 fick jag äntligen ha min son i famnen igen och det var helt underbart!.


Och vid 05:00 fick jag fika,  tog en tugga och kände att detta vill jag nog inte äta så vid 07:00 blev vi körda upp till avd 44 pga att jag hade blivit sövd...


Nu orkar jag ej skriva mer men alla vet ju redan vad som händer där och på Patienthotellet - Så tack till alla på Förlossningen - avd 44 och På patienthotellet..


XoXo - MissAngelface2

Av Susanne Jönsson - 17 juni 2010 21:47

Hej alla läsare :P


Skrev ju inte igår så får väl skriva lite om går dagen idag :P

Igår;

Dagen började med att jag och hjärtat gick upp hyfsat tidigt, Sedan Gick Vi bort till Cissi och käkade frukost med henne - Tack För frullen! =).

 Efter det sov våra små knattar och sen blev det gå ut och gå i det fina vädret...

Blev en hyfsat lång runda och Det var riktigt skööööönt!, Slutade med att vi var hemma vid 4 tiden och då åt vi lite grann och Kollade slut på Mysteriet på greveholm, Var bara tvungen att se den julkalendern igen asså :P hahaha.....

 Efter det gick vi hem till becky och rökade en ciggis och snackade lite... Riktigt trevligt precis som vanligt. =)

 Det var i stortsätt vad som hände igår, Dock brände jag mig lite när vi var ute och gick :P hahaha


Så idag; Dagen började med att lilleman ville gå upp kl05:00, men det satte vi stopp för, Tog upp honom och bytade blöja och gav honom lite mat, sedan lade jag honom hos hjärtat.. Då han somnade om en liten stund iafall...

 Vi gick väl upp vid 9 tiden, och sedan var det duschen för oss båda två...

Eftersom ville skulle till Prästen idag kl11:00, Och hon var lika trevlig som vanligt...

 Sedan vid 12 gick vi därifrån och begav oss hemåt... blev dock ingen lång stund hemma, utan vi gjorde lite mackor och tog dricka och mer mat till lilleman, sen begav vi oss ut igen, så underbart väder ju!.

 Vi hamnade vid ankdammen och satt där en liten stund, men tröttnade snabbt och gick vidare bort till Baldershage, satt där ett bra tag tills Fiffi, Louise, My och Tilde kom dit. Vi gick då bort till lekplatsen så Tilde kunde leka av sig lite grann..

 Blev dock ej länge där sedan då Jayzon var svin trött och Inte ville sova, så Det var bara att traska hemmåt...

 När vi väl kom hem var väl klockan runt 17:00 och Vi gjorde lite Spaghetti att äta..Men innan dess insåg både jag och hjärtat att vi hade bränt oss duktigt idag, Känner mig verkligen som en blonderad Tomat! :P hahaha

 Vid 19 tiden gick vi hem till Becky igen och snackade lite gojja och röka 2cigg :P, För att sedan gå ut en liten runda till.

Och nu är vi äntligen hemma och Uret landade på 21:30 :P, helt sinnes har ju typ varit ute hela dagen...

Nej nu får jag väl försöka sova lite eller något så vi ska till Mattias Mormor och Morfar i morgon...


  

Het Bränna - NOT!  


XoXo - MissAngelFaceTwo

Av Susanne Jönsson - 14 juni 2010 14:11

Ja då var det måndag, och älskling lät mig sova lite längre...

Men nu tvättar man och har gjort det sedan 10:30...

Min lilla påg ligger och sover och hjärtat spelar...


   


Älsklingen gick upp i storlek på kläder också här omdagen... helt sjukt vad fort han växer! =( . Nu har han storlek 62, men det kommer nog inte passa mycket länge till.. får hoppas till efter dopet iafall...



 


Mitt lilla hjärta har fått lov att sitta i sin hoppegunga också i ca1 minut... men han älskade det!. Han skrattade konstant den minuten... Oh gud vad jag älskar dig min påg!




Så, snart är det dags att gå ut i tvättstugan igen, och sedan blir det väl lite undanplock och kanske lite scrapbooking idag.. vi får la se...

Tror älsklingen får stå för maten idag.. - för jag orkar inte! :P hahaha


Ha d bra allesammans - xo xo    

Av Susanne Jönsson - 13 juni 2010 20:47

Hej alla!

 

Namnet var susanne och föddes för ca 22år sedan På lunds KK. 2985g, 51cm - och helt underbar... 

 Bodde därefter i Dalby med min mamma, min pappa, mina 2 systrar och min älskade store bror.

 När man flyttat runder lite i Dalby insåg man att det ej skulle hålla mellan mamma och pappa, så de skilde sig när jag var ca 6år...

 Det tog inte lång tid innan Mamma fann en ny och Det visade sig att han skulle bli min "nya pappa"... Vi kom inte alls överens om någonting!

 Efter ett tag flyttade vi till Staffanstorp, vilket vi alla trivdes väldigt bra med... Vi flyttade hit och jag fick min lilla Hugo (en schabrador/risensnauser), Tack vare att jag inte ville gå ut från bilen..=) .

 Fick snabbt en vänn som hette Alexandra Angelin och vi håller ihopa än, dessutom tog hon studenten i fredags (11/6) .

 Sedan dess har det hänt väldigt väldigt mycket, men kortar ner det väldigt mycket, Mamma Och min såkallade nya pappa gick ifrån varandra samma år som jag skulle fylla 19.

 När vi flyttat till Staffanstorp började jag på anneroskolan (6årsgruppen-6:an), Sedan blev det Montessoriskolan i 7:an - men blev utkickad! - Började andra terminen i 7:an på Centralskolan här i staffanstorp...- då jag även konfirmerade mig :P haha... efter högstadiet började jag på Fransuellsgymnasiet i Malmö, där gick estetisk bild och formgivning... Bytade dock skola efter första året, och började i stället på Spyken i lund och läste samma utbildning... Tog Studenten den 14 Juni -2007...

 Träffade min underbara Sambo som jag är förlovad med den 31 Januari - 2009, - och blev tillsammans den 13 Februari 2009...

 Vi Förlovade oss den 10 Juni - 2009 * samma dag som jag blev gravid med mitt första barn..

 Min mammas 6 barnbarn, Våran Son, Föddes den 2 April 2010, Kl23.27, Han vägde 3060g, var 51cm lång Och Helt underbar..

Han fick Namnet Jayzon, Mattias, Johnny - Svensson, Lundh

 Jag drabbades av en parciell sfinterruptur (stavning), vilket ledde till att jag var tvungen till att sövas och sys!.


Nu är jag en lycklig Mamma med en underbar Sambo (Mattias Svensson) och Son (Jayzon).



Så Idag; Idag har jag och min lilla familj besökt Min bror, Hans sambo och deras två döttrar... Sedan har det bara blivit städ och min son har suttit fastklistrad framför tv:en...

Nu har vi precis ätit och hjälpts åt med disken...


      


Så Nu är det dags för myspys kväll med en film (Pirates of the caribbean - vid världens ände) 


Natt Natt allesamman! Sov gott 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards