susannejonsson

Alla inlägg under september 2012

Av Susanne Jönsson - 28 september 2012 21:50

Började med att Dominic hade hög temp imorse (37,7) dock ingen feber men ändå. Tydligen var det för han inte bajsat och dör gick man hela morgonen orolig...
Nu ska han gå på laktulos i några månader för att få bukt på magen.

Jayzon har trotsat mig hela dagen, inte lyssnat för fem öre på en.

Och inte nog med det så skulle jag ge Dominic laktulos i sin flaska nu för en stund sedan, för älsk hade glömt det..
Gissa vad jag gör!?
Tappar flaske jäklen öppen i Dominics säng och får såklart renbädda allt!

Vill bara krypa ner nu och vakna utvilad till en bra dag imorgon men så lär det väl inte bli...

Trött så in i helsike men ska plocka undan lite nu och diska o sterilisera flaskor.. Sen krypa ner!!

Så natti natti sov gott !

XoXo

Av Susanne Jönsson - 28 september 2012 13:45

Vill bara tipsa alla om klädbytardagen i Staffanstorp på söndag.

Till alla som har det lite knapert med pengar nu till jul eller för er som kanske behöver kläder till dagis, overaller, regnställ, jackor osv.
Leksaker och "möbler" till era barn, eller ni mammor som behöver något. Finns ju mamma kläder osv oxå.

Själv har jag fyndat väldigt mycket där både till Jayzon och Dominic

Så här kommer en länk:
http://www.klädbytarföreningen.se/

Av Susanne Jönsson - 25 september 2012 19:24

... På min jädra mage, kan inte äta någonting...

Och nu börjar den göra ont också, får kanske kolla upp det. Eller något?

Men det ända dem säger är ju att jag har ibs och att där inte e något fel på min mage :/ Aja får väl pröva en sista gång :/ .

Av Susanne Jönsson - 21 september 2012 22:27

Snart denna veckan oxå slut.

Idag fick jag besök av Cissi som höll mig sällskap över en film och hon gjorde vid sina naglar.

Sen plockade jag undan och gjorde baconlindad köttfärslimpa, potatis och brunsås till middag.

Cissi kom hit med kidsen så jayzon och dem kunde leka lite.

Sen gick vi och handlade lite godis och hade lite fredagsmys.

Nu börjar ögonen säcka ihop så sängen kallar. :P

Imorgon bär det av till Malmö för att fira Elias som fyller 5år idag.
Och sen åker Jayzon till sin underbara farmor.

Skriver mer om det imorgon om jag inte glömmer :P

Nu ska jag borsta gaddarna och krypa ner, så sov gott!!!
XoXo

Av Susanne Jönsson - 21 september 2012 14:27

Efter en massa film inspiration så ska jag nu ge järnet, nu ska vi komma någonstans här i livet och inte ge upp mer.
Trött på att vara den svaga!
Nu jäklar!!

Av Susanne Jönsson - 20 september 2012 19:45

Haft mamma på besök och hon betalade en ny jacka till Jayzon. :)
Vi har ätit och haft det mysigt.

Nu blir det snart film och kidsen ska i säng.
Imorgon vet jag inte vad som händer, skulle ha hjälpt Fiffi men hon dubbelbokade så får ta det en annan dag.
Rensat lite i vardagsrummet eftersom dem ska måla här på måndag...

______________________________
...Ibland undrar man....
______________________________

Det sägs att vänner är som stjärnor, man ser dem inte alltid,men man vet att de finns där... ? Hmm?

Ja kanske d, eller så ser man dem inte och dem finns inte? Kanske? Märks hur lite vänner man har, tur där finns vissa som träffar en och hjälper en.
Annars hade jag haft sjukt tråkigt under dagarna...

Vill tacka Cissi, för allt stöd och all hjälp jag fått denna veckan, hade varit som ett nerv vrak nu annars - Guld värd är du!!!

Det sägs att man inte ska ta kärleken före vänskapen, men även om man inte gör det så försvinner vännerna ändå? Folk slutar höra av sig? Snackar skit?
Tråkigt när det är så, har inte många vänner kvar, sedan jag flyttade med Mattias till rydsgård, och vi fick Jayzon har många bara försvunnit... Och nu är där ännu mindre folk man umgås med sen man fick Dominic.

Så funderar på om man ska skita i att bjuda vänner till hans dop och bara köra på släktingar? Hmm...

Har iafall fått bestämt datumet nu :)
Och allt är bokat, så nu ska här inhandlas kläder till ungarna inför dopet. Vill ha som med Jayzon, tjejerna bär vitt och killarna bär något ljusblått :)

Och Jayzon ska såklart hälla upp dopvattnet till lillebror.

Gud vilket rörigt inlägg detta blev, men skrev allt som det kom upp i huvudet :P haha...

Ha en skön kväll alla som läser.
XoXo

Av Susanne Jönsson - 18 september 2012 18:45

Idag har man bara tagit det lugnt för en gång skull, Cissi har varit här och kommer imorgon också :)

Älskling fick komma hem tidigare idag då Dominic hade väldigt ont i magen och bara skrek och sov om vart annat...
Och med min kassa rygg och mina höfter som inte vill återställa sig kan jag inte gå med honom i bärsele hela vägen till dagis o tillbaka :(
Så älskling fick snällt hämta Jayzon på dagis idag...:)

Sen bar det av till rådhuset för att skriva på faderskaps papperna, så snart är Mattias pappa på "riktigt" till Dominic också :)

Nu blir det lite kvällsmat sen ska kidsen få pyjamas och sedan krypa ner i sängen...:)

Btw, målaren var här också idag och kollade storarummet så nu blir det målat nästa vecka :)
Så jäkla skönt, bara väntat sen i April på denna målningen :P

Nej ha en skön kväll, XoXo

Av Susanne Jönsson - 18 september 2012 00:24

Nu börjar vi bli färdiga här hemma...

Idag har jag och Cissi glott film och jag har hjälpt henne färga håret :)
Tjusigt, tjusigt... :)

Sen har vi plockat undan, jag gjorde frikadeller till middag för första gången, och det blev faktiskt riktigt gott :) kan om jag vill ;P

Tapetserat har vi också gjort, tvättat och haft mys.

Och nu kallar sängen på en så man orkar med imorgon.

Btw, fick en lapp på min tvätt i tvättstugan, blev lack och skrev en lapp tillbaka, som jag ska lämna till tanten/gubben som skrev den, imorgon....

Nej, sov gott alla läsare :)
XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards