susannejonsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Susanne Jönsson - 31 oktober 2012 19:40

Massa klagande för min del haha.
Men ryggen värker idag och magen gör syndigt ont.

Badade Jayzon och duschade honom och det pallade inte min rygg :(
Så nu badar mattias Lill knodden och Jayzon städar sitt rum.
Sen ska här läsas böcker och nattas ungar.
Sen blir det bänkning framför ett magiskt liv med dynamo och sedan ink master.

Vill ha pengar nu så man kan få gadda sig. Vill skriva in Dominic och deras födelsedata nu. Menmen får vänta lite väl.

Nej ha en skön kväll :)
XoXo

Av Susanne Jönsson - 31 oktober 2012 11:21

Så då har man varit nere på VC och inte mycket klokare och bättre blev man för det.
Har ondare i magen nu än vad jag haft innan.
Läkaren klämde och kände på magen men eftersom det gjorde så jäkla ont att jag började gråta ville hon inte trycka mer. Fingrar i rumpan - lika trevligt alltid -ööörk.
Inne på hennes rum sen, berättade hon att jag ska gå till dietist för att få rätt på maten igen. Men hon tyckte inte jag behövde göra någon gastro eller koloskopi (eller vad det hette).
Så dem tömde mig på lite blod och gav mig en burk så jag kunde lämna avföringsprov oxå.
Men tar ca 2veckor innan jag får provsvaren.

Så ja, vad fick man ut av detta besöket? -ingenting!!!

Av Susanne Jönsson - 30 oktober 2012 18:39

Tack till min underbara bästa vän, syster Alexandra idag för fika stunden och handlingen på cg :)
Alltid lika skönt att komma hemifrån en liten stund :)

Duschen gjord nu på med paltor sen spela Xbox med pågarna (älsk o Tobbe) ha en skön kväll :)

XoXo

Av Susanne Jönsson - 30 oktober 2012 14:32

... Som kan tänka sig att ta överin jäkla mage?
Så trött på den, idag gör den riktigt ont.
Ska äntligen till läkare imorgon och hoppas innerligt att dom hittar vad som är fel.

Magen är katastrof nu, ont i hela magen när man trycker och ont bak i ryggen på höger sida.
Äggstockarna gör dock inte lika ont längre, vilket är ganska skönt.

Jaja uppdaterar mer om min dumma mage imorgon efter läkarbesöket.
(För er som vill veta :P)

Av Susanne Jönsson - 30 oktober 2012 10:13

Som ni kanske märkt har jag inte uppdaterat med vikt och mått på ett tag, det är pga att min mage är ganska så svullen och gör ganska ont emellanåt. Har inte tränat på typ 2veckor tror jag pga av sjukdom och magen.
Men idag ska jag försöka ta mig ner och träna så jag kommer igång igen.
Ska även börja med fettreducerande tabletter för att börja få lite resultat :)

Imorgon blir det till läkare och hoppas på att dom hittar vad som är fel så man kan hå tillbaka till normalt igen :)

Ha en skön dag vänner :)
XoXo

Sax

Av Susanne Jönsson - 25 oktober 2012 18:16

Så så har man klippt lugg igen :)

Av Susanne Jönsson - 25 oktober 2012 15:37

Det e så sjukt!
När jag går hemma och är mammaledig längtar jag efter att jobba...
Och när man jobbar tycker jag att jag får för lite tid med barnen.

Men just nu längtar jag efter att få jobba riktigt mycket.
Försöker hitta ett helgjobb men lättare sagt än gjort. :(
Så om ni vet någon som behöver en grym effektiv arbetare till helger får ni gärna höra av er :)

XoXo

Av Susanne Jönsson - 25 oktober 2012 08:41

Hej på er!, Har ju lovat att jag skulle lägga upp om förlossningen och tänkte jag skulle göra det nu.


Dagen den 14 Augusti tog jag,Älskling och Matilda bussen in till Lund för ingångsättning.

nervös, nej faktiskt inte, var mest irriterad efter allt som hände innan.


Kom in vid halv 12 och fick ctg och pratade lite. 

Vid 13.00 tiden fick jag en tablett som skulle hjälpa mig "mogna" och få värkar.

Dock gjorde den tabletten inte speciellt mycket, hade lite små ont, gick ut och rökte mellan varven, och var allämnt uttråkad :P

Inget hände direkt jo öppnade mig till ca 4cm, men inte mer än så.

Vid 17.00 tog dem mitt vatten och satte elektrod på Bebisens huvud.

Och 5min senare var värkarna igång, visst känns dem, men så ont gör det faktiskt inte...

Men efter en stund började mina höfter att klydda dom gjorde så syndigt ont, att jag inte visste var jag skulle ta vägen :(

Frågade om det verkligen skulle göra så ont i höfterna, Och till svar från bm fick jag; jag förstår faktiskt inte varför du har så ont i dina höfter.

-Tack för den tänkte jag!.

Tillslut efter ca 2timmars värkar och höfter som delade sig bad jag om pettidin, 

Fick inte det!. Blev sjukt irriterad då jag vet att det hjälpte mig slappna av väldigt mycket när jag skulle föda Jayzon. Men enligt dem tog förlossningen längre tid om jag fick det.

Fick lustgas istället, blev inte hög som ett hus och helt borta denna gången av lustgasen vilket var riktigt skönt. den hjälpte faktiskt :)

Efter ca 3timmar med värkar orkade jag inte mer, bad dem dra ut bebisen eftersom jag hade så fruktansvärt ont i mina höfter, kändes som om dem skulle hoppa ut ur kroppen varje gång jag fick en värk.

fick pröva tensapparaten då, och det kommer jag aldrig göra igen, för fy fasiken vad ont den gjorde!. Arrrhhh!. Tillslut åkte den av och jag körde bara på lustgas och försökte slappna av och ta det lugnt.

- frågade barnmorskan om jag fick lov att krysta om det behövdes?

till svar fick jag - Ja, behöver du det så får du.

men tydligen skulle jag inte gjort det, för där uppstod en svullnad och bebis kom inte ut alls!. Så vid varje värk tryckte barnmorskan på svullnaden för att få ner den.

efter några gånger var det äntligen färdig, för det där gjorde ont. 

21.30 blev det personalbyte och jag fick äntligen lov att krysta :)

21:45 kom där ut en frisk lite pojke :) och jag kunde inte varit lyckligare.


unersökningen efteråt var den jag fasade för mest, var så rädd att det skulle hänt likadant som med Jayzon, Men Allt såg bra ut och jag fick faktiskt bara ca 15stygn. Och ja det e lite för mig eftersom jag fick 56st med Jayzon. 


så det var väl min historia om andra barnet. 

igångsättning igen, en pojke igen, och helt underbart lycklig igen :)


lite bilder. :)

   precis fått tabletten... 

  efter vattnet är taget...

        klippning av navelsträng o undersökning...

        När allt lugnat sig :)

Ovido - Quiz & Flashcards