susannejonsson

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Susanne Jönsson - 9 oktober 2012 20:19

 
Girl gets pregnant---people say "She's too young to have a baby"
Girl considers abortion--"Babykiller"
Girl considers adoption--"Can't believe she's just going to give her baby away"
Girl keeps baby--"How's she going to afford that baby??"
Girl gets welfare---"Lazy bitch"

Girl gets job---"How can she stand to be away from her baby all day like that?"
Girl becomes SAHM--"She probably doesn't do anything all day."
Girl stops hanging out with friends--"She totally changed when she had that baby"
Girl goes out--"She's always partying"
Girl wants to leave crappy bf--"Nobody knows what it means to work things out anymore"
Girl wants to stay with crappy bf--"She's dumb."
Girl eats burger--"Fat ass"
Girl eats salad--"Must be one of those anorexic health nuts"
Girl is overprotective of her child---"You'reacting like a psycho"
Girl lets her child play without her---"Where is this kid's mom??"
Girl spanks her kid---"Call CPS!"
Girl refuses to spank---"Her kids are gonna be such brats"

No matter what you do, people will talk. So do what is best for YOU, not other people.

Av Susanne Jönsson - 9 oktober 2012 18:59

Träningen gjord för idag nästan 1 1/2 timme :)
Rodd- 10min
Crossen- 15min
Löp/gång- 15min
Cykel- 15min
Stepp- 15min
Top/armträning- 15min

Nu checkar jag ut från gymmet och beger mig hemåt för en dusch :)

Hoppas verkligen att min träning kommer ge resultat nu :)
XoXo

Av Susanne Jönsson - 9 oktober 2012 12:58

Går så jäkla fort, idag är det 2månader sen Dominic kom till världen. <3
Och våran lille kille blev storebror.

Nu är det snart dags att bege sig ut igen och hämta store killen på dagis, fast innan dess laga vagnen och kasta sopor :P

Sen ikväll åker Jayzon till Sara, så imorgon får jag en lugn morgon, kan behövas :)

Tänkte höra om här finns någon man känner och litar på som kan ta sig an och passa Dominic till helgen så Jayzon får lite ensam tid med mamsi och papsi. :)

XoXo

Av Susanne Jönsson - 9 oktober 2012 12:35

I brist på annat satte jag mig ner och gjorde en ny header till min blogg..

Så nu är den uppdaterad med den nya, blev riktigt bra ändå :)


XoXo

Av Susanne Jönsson - 9 oktober 2012 10:28

Idag är jag trött på allt, trött på att vara mamma, trött på att vara stor, trött på att vara tjej, ja trött över att finnas helt enkelt.

Dagen började bra, gick upp och gav Dominic mat och mös lite med älsk innan han stack till jobb, väckte jayzon och gav honom frukost...

Sen började allt 1 timme tog det för jayzon att äta sin frukost, under den timmen låg Dominic och skrek och ville ingenting.
Mina nerver spelar mig ett spratt och orkar inte riktigt mer.
Men jag biter ihop och ska försöka ta mig igenom detta oxå.

Visst är det underbart med att vara två barnsmamma men just nu är det skit.
Psyket är inte riktigt så starkt än och man klarar inte alla påfrestningar riktigt än.
Att fulgråta lite, det hjälper en för stunden åtminstone :)
Men jobbigt ja det är det, när man inte har så mycket hjälp, beundrar verkligen ensamstående småbarns föräldrar :) jag hade aldrig klarat mig igenom en hel dag utan mattias.

Känns bra att skriva av sig lite, men önskar man hade någon man kunde prata med och lita på istället, men ja, tydligen har man inte det för där finns ingen som kan vara tyst om sånt man berättar för dem, thats life.
Vet att jag har min familj att prata med men behöver andra med.

Nu ska jag feta igång musik här hemma och städa undan och tänka på annat. :)

Ha en bra dag allihop :)
XoXo

Ovido - Quiz & Flashcards