susannejonsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Susanne Jönsson - 7 augusti 2012 08:43

Idag beger jag mig in till Malmö.för att träffa Matilda och handla lite kläder till Jayzon.

Vad dagen sen har att erbjuda vet jag inte, minns inte riktigt men tror jag ska tvätta idag :P hehe...

Vad händer för alla andra?
Finns iafall på mobilen och fb om d e ngt.

Ingen bebis än iheller och inga känningar på att det kommer komma någon bebis idag iheller...

Så nu blir det fix sen sätta sig på bussen.

Ha en sköööön dag!!!!

Xoxo

Av Susanne Jönsson - 6 augusti 2012 22:59

Va ett tag med Alex idag, var inne i lund och käkade...

Sen stack vi hem, och jag städade undan lite sen satte jag mig och kollade film. - LOL... Jäkligt bra tjejfilm faktiskt. :)

Sen blev det matlagning och mina älskade pågar kom hem,
Vi åt och jag och Jayzon satt och mös i soffan framför tvn. :)

Sen blev det läggdags för honom och en film för mig och älskling. - Spegel spegel... Den var oxå väldigt bra :)

Nu är filmen slut och vi har krypt ner i sängen..
Imorgon bär det av in till Malmö och handla om inget händer.

Så sov gott allesammans..
Xoxo

Av Susanne Jönsson - 6 augusti 2012 12:19

..nya tag :)

Har varit en lugn förmiddag, e hemma hos Alex nu..
Ska vänta tills hon duschat sen ska vi in till Malmö och lämna mitt id till älsklingen så han kan sticka till oljehamnen och hämta hem den nya mopeden. :)

Sen vet jag inte riktigt vad som händer, om jag ska sticka bort till Cissi eller om Alex vill umgås mer. Det får tiden avvisa :)

Och som alla.förmodligen undrar som vanligt; ingen bebis än...
Och känner inte av något idag iheller..

Så får snällt vänta ett tag till.. Envis bebis.

Nej skriver väl mer sen. Ha en Nice dag

Xoxo

Av Susanne Jönsson - 5 augusti 2012 23:01

Så då har söndagen oxå lidigt mot sitt slut, Matilda och linnea åkte hem vid halv 6 tiden. Och innan dess så var vi på lekplats och nere och mata ankorna.

Har även städat undan lite här hemma...
Annars har det inte hänt så mycket idag..
Vi har glott film och haft mys dag....


Och till den stora frågan man får varje dag; ingen bebis än?
Svaret blir som vanligt.ingen bebis än och det.ända som hänt är att jag haft lite sammandragningar från och till, lite tryck neråt men annars inget.

Men tror det blir igångsättning med denna lille/lilla knodden oxå.
Och då sker det måndagen den 13/8 :P
Om inget hänt innan torsdag ska jag be bm att svepa på hinnorna lite till :P och förhoppningsvis kommer det väl igång efter det :)

Men nu ska jag sussa kudden med älskling, så sov gott allesammans.

Xoxo

Av Susanne Jönsson - 4 augusti 2012 22:13

Kommer alla tankar, och ibland är.det fritt i huvudet.

Det e skönt med bra dagar. :)

Idag har jag haft lite tankar som snurrat runt i huvudet på mig, men inte så farligt ändå, haft många bra dagar och kvällar innan dess :)

Älskar min familj och gör allt för dem.
Vad skulle jag gjort om jag inte haft dem?


Börjar få lite sammandragningar nu igen efter 1 1/2 timmes promenad med älskling,Matilda och kidsen. :)
Så nu är det bara att hoppas på att dom blir lite starkare, kommer oftare och gör syndigt ont ;P hihi.

Ha en trevlig kväll allihopa!
För det ska vi :)

Xoxo

Av Susanne Jönsson - 4 augusti 2012 15:22

Efter en morgon med mys, tog jag en matsked recinolja, och den gav ju inte riktigt den effekten vi ville ha.
Satt på dass i ca 1timme så nu är man helt tömd.

Matilda och linnea har kommit hit och ska stanna här till imorgon :)
Så jayzon och hon leker på rummet nu.

Snart dags att laga lite mat, sen blir det nog till lekplats :)

Var tar bebis vägen?
Längtar så sjukt mycket nu..

Nej uppdaterar mer senare,
Ha en skön dag allihopa :)

Xoxo

Av Susanne Jönsson - 4 augusti 2012 03:21

Efter vi hade ätit gick.vi ut och gick en.lång runda...
Först bort.till Cissi, sen vidare till min bror.och Zandra.

Efter det gick vi hem och jayzon fick flyttas över från vagnen till sängen eftersom han somnat på vägen hem.

Fick sammandragningar efter det och trodde d var igång, men ikke...

Så följde med Alex till Malmö sen him igen...
Fick ordentliga sammandragningar och trodde verkligen det skulle komma igång, men nej det avtog igen.

Kollade en film med hjärtat och sedan tog jag en varm dusch, nu kommer dem lite emellanåt, så får väl se vad som händer under nattens gång.

Händer inget blir det en morgonkur med recinolja :P

Och hoppas på att det har effekt.
Nu ska jag försöka sova lite, har ju en lillfis som ska underhållas imorgon.

Så natt natt på er alla - sussa gott!
Xoxo

Av Susanne Jönsson - 3 augusti 2012 16:45

Ja, efter en dålig nattsömn och massa vaknande av sammandragningar har fortfarande ingen bebis tittat ut.

Idag har jag städat hela lägenheten, rensat jayzons kläder och insett att vi ska ut och handla kläder till honom.

Haft några få sammandragningar idag med lite tryck neråt, men kunde dock kommit fler ;P

Har klippt mig idag oxå så nu har man ca 5cm kortare hår och lite mer uppklippt -skönt.

Mamma kom och lämnade massa gott till oss innan oxå :)
Pizza, Coca-Cola,sockerbullar,bananer och nektariner.
Hon kom även med recinolja så funderar på om man ska ta det sen och gå ut och gå en runda. :)

Pizzan är nu i ugnen och jag sitter och väntar på mina älskade pågar!

Xoxo

Ovido - Quiz & Flashcards