susannejonsson

Alla inlägg under november 2011

Av Susanne Jönsson - 15 november 2011 17:26

Dem ringde från dagis vid 14.20, och sa att jayzon hade feber så jag tog cykeln nästan direkt och cyklade och hämtade honom.

Väl framme på dagis finner jag en påg som är hur pigg som helst, leker runder i lekrummet utan problem, men när man tog upp honom var han så mysig och kändes direkt att han hade feber.


Väl hemma tog jag tempen och jo mycket riktigt FEBER! tempen visade 38,5 .

Så det blev lite panodil en flaska välling, och ett sms iväg skickat till lillsyrran.


Så besöket blev inställt då lillsyrran kände att det var bättre vi tog han om lill skiten istället. =)

Synd men vi får ta en ny dag.


Maten är lagad och nu väntar vi bara på att älsklingen ska komma hem så vi kan äta.

På bordet står där; Marinerade kotletter, Bearnesås och Pommes.
Hoppas bara det e gott nu också..


Blir nog inte fler inlägg idag, Så ha en super kväll allesammans, För ikväll blir det mys för våran del..


   

Av Susanne Jönsson - 15 november 2011 14:00

Så då var man färdig med städningen och allt. känner mig himla duktig faktiskt!


Så funderar på om man ska ta och hoppa in i en dusch, och sedan göra sig iordning för att hämta min lilla älskling. Men eftersom jag var så "snabb" på att städa undan här hemma så bjuder jag på lite bilder från i somras. inte så många dock, men ändå lite =)


Det ska börjas i tid, här står Jazons på sin pappas kassa scooter!  



Den första ordentliga tåg resan, och det var väldigt spännande, massa att titta på och göra under tåg resan!.   

       1.   2.   3.


Några olika bilder.                    

1. Här är Jayzon på lekland, kommer dock inte ihåg vilket av alla men tror det är Andys i Malmö.

2. Min älskade gubbe ritade i strandsanden till mig när vi var i Svarte i somras.

3. Min underbara son, hemma, så alltså en helt spontan bild på honom. <3


    

Av Susanne Jönsson - 15 november 2011 11:31

God morgon/god förmiddag!


Har varit vaken ett tag nu och redan hunnit plocka undan en hel del, har tillochmed lyckats äta två mackor till frukost, kryss i himmeln!. Blivit så dålig på att äta nu när jag går hemma.!


Har en jobbig dag då magen strejkar för mig idag, väldigt ont!. 
Men det beror väl på att man äter så dåligt som man gör...

Idag blir det bara städning och undanplockning framtills att man ska hämta jayzon på dagis. =)

Sen vid 17:00 tiden ska jag möta min älskade lillasyster vid bussen, sen ska vi äta tillsammans här hemma och ha snacke kväll :P hhehe... Så ska nog försöka förbereda maten direkt efter jag hämtat min underbara son på dagis...


Så schemat ser ut så hära idag:

11.40 - 15.15 : Städning, undanplockning, damsugning och tvättning av golv.
15.20 - 15.40 : Cykla och hämta älsklingen på Dagis <3

15.45 - 17.00 : förbereda maten inför ikväll så den nästan bara är att värma upp.
17.00 - 17.10 : hämta min älskade lillsis på busstationen :) <3

17.30 - 18.00 : Middag! 


Känns som om dagen verkligen har massa att erbjuda. :) hihi


Nej ha en trevlig dag, kommer säkert ett inlägg till ikväll eller under dagen!


 

Av Susanne Jönsson - 14 november 2011 18:38

Så då har kvällen kommit, älskling är hemma och vi har redan ätit middag. =)
Lilleman har hamnat i sängen då han var super trött idag.. mitt lilla hjärta <3


Händer inte så mycket mer ikväll, ska lägga in lite mer tvätt sen blir det bara mys med älsk!.

Imorgon blir det full upp dock, ska städa hela dagen imorgon, för jag får lillsis på besök. =)


nej nu säger jag god natt.... sov gott....

   

Av Susanne Jönsson - 14 november 2011 13:08

Så då har jag äntligen fått ett datum vi ska sticka till Gekås, Blir ioförsig om 2 veckor. Så den 26 November ska vi iväg en hel dag. =) Lääängtar....


Känns som om dessa 2 veckorna kommer vara dööö långa!.



Måndag idag, och tvättmaskinerna är snart färdiga, blir städning och inläggning av kläder idag, Ska även försöka fixa in en till ikea kass med kläder till min lilla älskling, hur det ska gå till vettefaskien... menmen...


Tror jag ska försöka hinna ner till af också, kolla lite utbildningar och sånt trams... hahaha


nej får väl sätta fart nu om jag ska hinna med allt innan jag ska hämta min underbara son på dagis. <3


 

Av Susanne Jönsson - 13 november 2011 12:15

God förmiddag alla underbara!


Nu har vi packat alla sakerna förutom datorerna, lilleman sover och snart dags att bege sig hemmåt mot staffanstorp igen.

Vad som händer där hemma har jag ingen aning om, blir väl lite undanplock och matlagning... Och kanske ut på lekplast om inte klockan springer iväg...


Vi tackar Per/farfar/pappa för en mycket trevlig helg, med god mat =)


   

Av Susanne Jönsson - 12 november 2011 22:06

God kväll alla!

Denna veckan har varit så jäkla trisst, att vara arbetslös; är fan något av det tråkigaste som finns. Känner inte alls för att göra något om dagarna, ligga kvar i sängen och bara dega!?, ja typ!

Har iafall varit på arbetsförnedringen och anmält mig igen.. och som vanligt ska man gå på jävla skit basmöte! varför ska man gå på samma jäkla möte varenda gång man skriver in sig!?
Och hon i receptionen var ju rolig också har du fått någon info om akassa, så sa jag nej, men har varit inskriven och parerat med akassa sen 07, ja men jag skriver in dig ändå det e viktigt info om hur det funkar!! jaha!? och jag vet inte hur det funkar eller!??! JOOOOO!

Jaja bajs på det nu, orkar inte bry mig längre! känns som om det aldrig vänder för en och går på rätt håll... precis när allting börjar se ljust ut så fu**ar allt sig!. så trött på det nu!


jaja helgen spenderas i rydsgård iafall med Älsklingens Pappa...
Så det har varit en lugn helg med god mat och matning av ankor, och lite sånt....


Nästa vecka, hmm vad ska man göra då!????




Ängnar en extra tanke till Matlida och Daniel idag =)  <3



_______________________________________________________________________


Varför? Varför? Varför? Varför? Varför alltid just jag!? _______________________________________________________________________  







Ovido - Quiz & Flashcards