susannejonsson

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Cellprov

Av Susanne Jönsson - 21 november 2011 13:51

hej allesammans!


Då haar mitt provsvar kommit från cellprovstagningen som ägde rum den 31 oktober...

Svaret kom idag med posten, och var definitivt inte det svaret jag ville ha. :(


Brevet:

Bästa Susanne

Cellprovet från livmodertappen som nyligen togs visade att cellförändringar finns på livmodertappen.

Du kommer att kallas till kontroll på kvinokliniken inom 1-4månader.

Kallelsen med mottagningstiden skickas ut till dig senare.



Inte det roligaste beskedet man kunde fått precis. :( 

känner inte mig så glad idag längre, och att jag måste vänta 1-4 månader innan en tid e sjukt, jag vill ju veta nu... om viruset kommer läka bort av sig själv eller om det kommer stanna kvar och utveckla sig till livmoderhalscancer!. min mage mår inte alls bra nu längre :(



får väl försöka koppla bort det och hoppas på att testet blivit fel, eller något!?


 

 
 
Rebecka

Rebecka

21 november 2011 14:08

Jag fick samma svar, väntar även på en ny tid.

http://www.bechy.bloggplatsen.se

Susanne Jönsson

21 november 2011 14:41

Inget roligt alls. hoppas det löser sig för dig :)

 
Rebecka

Rebecka

21 november 2011 15:10

Min oror har lagt sig, om de nu skulle visa sig vara något om 10-15 år så hade jag inte kunnat göra något åt de ändå. Men bara för man har cellförändringar betyder de inte att man har cancer eller att de kommer utvecklas till cancer. Hoppas att ni oror lägger sig med. :D

http://www.bechy.bloggplatsen.se

Susanne Jönsson

21 november 2011 22:28

ja det har den faktiskt, har hjälpt mycket att inte tänka så mycket på det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jönsson - 18 juli 2016 10:10

Hallå igen! Måste skriva av mig och vad är då inte bättre än att uppdatera här!? Har under istortsätt hela mitt liv kämpat med min mage! Jag har fått två diagnoser utan att ens blivit undersökt ordentligt, IBS och kronisk förstoppning... Jag...

Av Susanne Jönsson - 1 september 2015 10:39

Tjallååå! Loppis en i lördags gick riktigt bra, fick nästan sålt allt vi hade med och kom hem med 1000:- extra :) Efter loppis en bar det iväg till Tims familj i Barsebäck för kräftskiva :) (åt dock bara räkor ;) ) Sedan vidare på bilträff! Fö...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 20:41


Då var det snart dags att packa bilen, ska ju stå på loppis imorgon i Lund vid 108... Pengarna räcker inte till denna månaden så då får man göra vad man kan :) Håller tummarna för fint väder och mycket sålt imorgon! KOM OCH FYNDA!!!! :) U...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 08:32

Torsdagen var en jobbig dag för kroppen, därav inget inlägg igår... Barnen åkte till sin pappa och är inte hemma hos mig igen förrän på måndag. :( Jobbade några timmar och sen tog jag tag i loppis saker - vilket ledde till smärta i leder och ry...

Av Susanne Jönsson - 26 augusti 2015 17:38

...precis som det låter... Började laga mat...och eftersom jag inte tycker det e speciellt roligt så fetade jag in pyttipannan i ugnen... 45min senare kom jag på att jag lagade mat "/ Bränd middag för mig och barnen idag... -ingen hit! Och med huv...

Ovido - Quiz & Flashcards