susannejonsson

Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Midsommar!

Av Susanne Jönsson - 24 juni 2011 22:23

God kväll,


Då vart midsommar snart över, Alla man trodde man skulle träffa gjorde man inte, inte ens någon som hört av sig. =(

Vi har varit hemma, städat lite och lagat mat.

Blev nypotatis, Köttbullar och gräddfil...

Sen blev du ju såklart jordgubbar, Älskar min familj vet inte vad jag skulle gjort utan dem, min värld hade nog fallit samman...


Var även hemma hos mamma och jonny som har gift sig idag, och grattade dem.... Var där en stund, men gick hem för Jayzon var jätte trött..


Jayzon somnade för ca 40min sen efter många om och men, eftersom han inte ville sova middag på förmiddagen somnade han vid 17.00, och sedan var han vaken till nu....


Från en ena saken till en helt annan....

saknar dem vännerna man hade innan, känns inte som man har några kvar, Hör man av sig så har dem aldrig tid...

Så känns inte som man behöver göra det längre...

Och när man är med vissa så kan dem inte vara med en själv utan dem måste alltid ha med någon annan som dom typ alltid träffar...

Jag och mattias satt och pratade lite idag om vad vi skulle göra, men kom fram till absolut ingenting, eller ja, vi kom fram till att vi måste vara jävligt tråkiga eftersom ingen verkar vilja umgås med/träffa oss...

Vet inte om det är för man skaffat barn, jag kanske har blivit tråkig sedan dess, eller så är det kanske för att jag inte har lika mycket pengar över som dem andra...ja jag vet inte, fast o andra sidan har jag aldrig haft många vänner...


Men trodde att dem få jag hade skulle stanna vid ens sida även om man skaffade barn,eller om man inte hade gott om pengar... verkar som om det var bara roligt att träffas medan Jayzon var liten... eller innan han kom till världen...=( . Men han kommer alltid att gå först, han kommer alltid att få dem små pengarna jag har kvar efter räkningarna, det är bättre att han får en bra uppväxt än att jag ska gå ut på helger och fest, eller att man ska supa skallen av sig på midsommar, eller något....


Men detta är kanske ens uppgift i livet och bli åtsidosatt, att alltid komma i andra hand när det gäller andra.. 

Kommer väl alltid att vara ett andrahandsval, så kan inte dem andra så kan man ju ringa mig.... =(


Eller så sätter man ett stopp för det och skiter i alla, Är iafall glad över att jag har en sån underbar familj som jag har, Och att jag träffade en underbar vän som man kan prata med exakt ALLT om, och hon dissar inte en för någon annan... och drar inte med någon annan på saker man ska göra utan att fråga om det e OK först...


jaja nog snackat om det, dom det handlar om hoppas jag verkligen att dem tar åt sig eftersom jag inte nämner några namn... Hoppas ni/du/alla, ändrar sig, saknar verkligen ni/du/alla!!!


som sagt nu är midsommar över och, när helgen är över har jag bara 4 dagar kvar att jobba sen är det Semester =) wiiie


Nej blir bara deprimerad när jag skriver av mig om sånna hära saker, och ni behöver inte kommentera eller ringa eller smsa, och fråga om det gäller er, för det borde ni ha märkt...Saknar iafall en viss person väldigt mycket, en person som betyder väldigt mycket!. och jag hoppas verkligen att den personen kommer att förstå att jag inte menar något illa och att jag inte vill starta något bråk, utan att personen förstår att jag behöver säga detta men vet inte på vilket sätt jag ska tala om det på....Personen är väldigt saknad, och jag önskar att vi hade kunnat göra allt det vi pratat om, istället för att du ska gå och göra det med en annan...... saknar dig och om du läser detta, fråga mig inget om det, för jag kommer bara svara att det gäller inte dig, för jag vill aldrig förlora dem få vänner jag har!. 


lite dumt att skriva det i en blogg kanske, men behövde skriva det, svårt för att förklara, och det vet i stort sätt alla om...


förlåt om jag sårat eller gjort någon besviken eller arg på grund av det jag skrivit, inte min mening.. 


men eftersom personerna aldrig har tid, och jag knappt kan uttrycka mig på rätt sätt längre så tyckte jag att det var lämpligast att skriva det här och attinte nämna några namn.. och bara hoppas på att personerna det gäller tar åt sig...





långt inlägg för så hära lång paus mellan skrivandet här :P hehe

men så blir det ibland...

nu ska jag hoppa in i duschen och sedan gå och lägga mig, 

hoppas alla hade en trevlig midsommar... =)


 

 
 
Linda

Linda

25 juni 2011 12:08

Hej gumman!
Jag förstår precis hur du känner ...känner likadant!
Det är jättetråkigt & ibland ledsamt att det blir så med ens vänner! Tyvärr får man nog inse att vissa människor helt enkelt inte är ens vänner på riktigt & ta hand om dem som verkligen är det! Hellre väldigt få men nära som man kan lita på än en jäkla massa folk man inte kan lita på!
Känner du för att hänga så är det bara att höra av sig! Stoooora Kramen

http://qtdragonfly.soclog.se

Susanne Jönsson

25 juni 2011 14:17

Hej, ja det är väl tyvärr så... Helt klart kommer höra av mig nu i sommar när jag och jayzon är lediga i 5 veckor, så får vi hoppas du/ni har tid att ses. =)

Stooora kramen tillbaka =)

 
Linda

Linda

27 juni 2011 10:26

Härligt härligt Det ser vi fram emot :D
Kramen :D

http://qtdragonfly.soclog.se

Susanne Jönsson

3 juli 2011 01:03

Vi Med =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jönsson - 18 juli 2016 10:10

Hallå igen! Måste skriva av mig och vad är då inte bättre än att uppdatera här!? Har under istortsätt hela mitt liv kämpat med min mage! Jag har fått två diagnoser utan att ens blivit undersökt ordentligt, IBS och kronisk förstoppning... Jag...

Av Susanne Jönsson - 1 september 2015 10:39

Tjallååå! Loppis en i lördags gick riktigt bra, fick nästan sålt allt vi hade med och kom hem med 1000:- extra :) Efter loppis en bar det iväg till Tims familj i Barsebäck för kräftskiva :) (åt dock bara räkor ;) ) Sedan vidare på bilträff! Fö...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 20:41


Då var det snart dags att packa bilen, ska ju stå på loppis imorgon i Lund vid 108... Pengarna räcker inte till denna månaden så då får man göra vad man kan :) Håller tummarna för fint väder och mycket sålt imorgon! KOM OCH FYNDA!!!! :) U...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 08:32

Torsdagen var en jobbig dag för kroppen, därav inget inlägg igår... Barnen åkte till sin pappa och är inte hemma hos mig igen förrän på måndag. :( Jobbade några timmar och sen tog jag tag i loppis saker - vilket ledde till smärta i leder och ry...

Av Susanne Jönsson - 26 augusti 2015 17:38

...precis som det låter... Började laga mat...och eftersom jag inte tycker det e speciellt roligt så fetade jag in pyttipannan i ugnen... 45min senare kom jag på att jag lagade mat "/ Bränd middag för mig och barnen idag... -ingen hit! Och med huv...

Presentation


Helt utflippad 2 barnsmorsa!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards