susannejonsson

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

När Jayzon Kom till världen - Förlossningen

Av Susanne Jönsson - 26 juni 2010 18:15

Eftersom jag ej uppdaterat på ett tag tänkte jag bjuda på min förlossningshistoria :)


LångFredagen den 2 April :


Vi gick upp klockan 07:00 och ringde in till förlossningen, eftersom jag skulle bli igångsatt. Dem sa till mig att äta frukost och ta mina saker och komma in.


Vi var inne på Lunds KK Kl09.00 Och fick då förlossningsrum 1.

De började med att göra CTG, och det såg bra ut.


Vid 10 tiden fick Jag en sorts gelé som skulle starta värkarbetet, och CTG sattes på igen och var igång under ca1timme, Det sattes igång pga att dem skulle se hur Jayzon reagerade på sammandragningarna. Och Det fick sitta på fram till kl 11:15


Då fick jag äntligen gå ut och gå en runda, och handla. dock fick jag bara vara ute till senast kl13:00, så vi gick tillbaka vid 12:30.


De kopplade mig till CTG Igen vid kl 12:45 till ca13:15.

Sedan kom Våran första barnmorska Britt in till oss vid 14:30, och sa att dem skulle byta personal snart.

Okej tänkte vi, hoppas nästa personer är lika bra. =)


De bytade personal och gjorde ännu ett nytt CTG. Sen fick jag gå ut en runda till.

Vilket var väldigt skönt, för att ligga där inne på det rummet utan att det händer något, det e riktigt tråkigt...


Vid klockan 17:00 så fick jag en undersökning + en ny gel. Och sedan blev det nytt CTG igen i 1 timme.


Vid ca 19:00 började jag få riktigt ont - och får då lite lustgas.

Vid ca 20:00 ger dem mig en Petidin spruta för att jag ska kunna slappna av, då jag fått väldigt ont i ryggen, Eftersom jag har haft ischias sedan -07.


Vid ca kl 21:00 fick vi reda på att jag täckningsblödde mer än vad som var vanligt, de satte då också elektrod på Jayzons huvud. Eftersom vattnet gått tidigare kände dem heller inga hinnor... Men när det dära vattnet gick har jag ingen aning om :P hehe

Jag la också lustgasen vid 21:00 för tyckte inte den hjälpte något ändå....

Fick även Sterila kvaddlar vid denna tiden.


Vid 23:00 sa dem till mig att det var okej att börja krysta - och det ända jag sa var; MENAR NI ALLVAR!? HELT SÄKRA!? =)

Och till svar fick: Jadå nu behöver du inte hålla emot längre bara krysta vid nästa värk....


Vid 4 krystvärken sa dem till mig att krysa allt vad jag orkar så kommer han ut...


Och efter den fjärde och sista krystvärken kom våran lilla jayzon ut till världen då var klockan 23:27


Och han vägde 3060g och var 51cm lång. - och helt underbar..


Det första jag gjorde när jag fick upp honom på magen var att räkna hans fingrar och tår - Han hade dem allihopa! =)


Fick reda på att min lille påg hade haft navelsträngen runt halsen och det var därför dem bad mig att ta iordentligt på 4värken.


Fick också reda på efter undersökningen och efter att moderkakan kommit ut att, jag brustit;- ORDENTLIGT...

jag tänkte jaha? och vad händer nu då?

Barnmorskan kallade på en doktor som fick fastställa om jag hade brustit och den ända jag hörde var ;- Ja där är bara några trådar kvar - det blir operation.


Shit var det första jag tänkte - Jag vill inte!

men kl 00:45 körde dem mig till OP.

Och tydligen så hade jag reagerat fel på narkosen, och kunde ej syresätta mig själv; och fick bli körd till uppvaket.. och då var klockan ca 03:15.


04:15 fick jag äntligen ha min son i famnen igen och det var helt underbart!.


Och vid 05:00 fick jag fika,  tog en tugga och kände att detta vill jag nog inte äta så vid 07:00 blev vi körda upp till avd 44 pga att jag hade blivit sövd...


Nu orkar jag ej skriva mer men alla vet ju redan vad som händer där och på Patienthotellet - Så tack till alla på Förlossningen - avd 44 och På patienthotellet..


XoXo - MissAngelface2

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Jönsson - 18 juli 2016 10:10

Hallå igen! Måste skriva av mig och vad är då inte bättre än att uppdatera här!? Har under istortsätt hela mitt liv kämpat med min mage! Jag har fått två diagnoser utan att ens blivit undersökt ordentligt, IBS och kronisk förstoppning... Jag...

Av Susanne Jönsson - 1 september 2015 10:39

Tjallååå! Loppis en i lördags gick riktigt bra, fick nästan sålt allt vi hade med och kom hem med 1000:- extra :) Efter loppis en bar det iväg till Tims familj i Barsebäck för kräftskiva :) (åt dock bara räkor ;) ) Sedan vidare på bilträff! Fö...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 20:41


Då var det snart dags att packa bilen, ska ju stå på loppis imorgon i Lund vid 108... Pengarna räcker inte till denna månaden så då får man göra vad man kan :) Håller tummarna för fint väder och mycket sålt imorgon! KOM OCH FYNDA!!!! :) U...

Av Susanne Jönsson - 28 augusti 2015 08:32

Torsdagen var en jobbig dag för kroppen, därav inget inlägg igår... Barnen åkte till sin pappa och är inte hemma hos mig igen förrän på måndag. :( Jobbade några timmar och sen tog jag tag i loppis saker - vilket ledde till smärta i leder och ry...

Av Susanne Jönsson - 26 augusti 2015 17:38

...precis som det låter... Började laga mat...och eftersom jag inte tycker det e speciellt roligt så fetade jag in pyttipannan i ugnen... 45min senare kom jag på att jag lagade mat "/ Bränd middag för mig och barnen idag... -ingen hit! Och med huv...

Presentation


Helt utflippad 2 barnsmorsa!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards