susannejonsson

Alla inlägg den 18 juli 2016

Av Susanne Jönsson - 18 juli 2016 10:10

Hallå igen!

Måste skriva av mig och vad är då inte bättre än att uppdatera här!?

Har under istortsätt hela mitt liv kämpat med min mage!
Jag har fått två diagnoser utan att ens blivit undersökt ordentligt,
IBS och kronisk förstoppning...
Jag har sedan jag var 14år åkt in och ut från akuten/vårdcentralen/KK för alla problem...
Men aldrig haft någon som lyssnat på mig...
Jag har många gånger varit nära på att ge upp, eftersom mitt problem är att jag inte kan äta ordentligt.. Vilket leder till att jag inte får rätt näring, ingen energi och sömnproblem pga smärta.

Jag har bra perioder och jag har dåliga perioder, och nu är jag inne i en av dem sämre perioderna.

Det började med att jag fick ont i äggstockarna för ca 1månad sedan, åkte in och blev inlagd för observation... Fastande och dropp blev insatt... Men efter ett UL bad dem mig att åka hem då det endast var en cysta på min äggstock och inget farligt.
Så hem och knapra tabletter och började jobba igen!
Men efter att man äter tabletter så klarar inte min mage sig... Så nu i fredags började det göra lite små ont i magen...
Tänkte inte så mycket på det då men på lördagkväll blev det värre :(
Sov ca 2-3 timmar den natten och fick sjuka mig från mitt jobb på söndagen...
Kramper och vandrande smärta i magen... Bara man rör vid min hud så gör det ont..
Men eftersom det brukar gå över efter ett tag brydde jag mig inte om att åka in och få svaret; där är inget fel på dig!

Så kom kvällen på söndagen; och smärtan började sprida sig ner till äggstockarna och vandrar runt i hela magen...och helt plötsligt börjar jag småblöda igen (hade min mens för ca 2v sedan)
Magen gjorde mer ont och jag kände att nu får jag fan ha hjälp, för nu orkar jag inte mer!

Att äta är så sjukt svårt, bara jag stoppar in mat i munnen klöcks jag men fortsätter att försöka äta - för äta måste man ju!?

Idag är det måndag och jag har nästan precis kommit hem från vårdcentralen... MED EN TID!

Där var äntligen någon som lyssnade på mig!
Någon som äntligen sa att jag verkligen behöver utredas!
Jag är så glad att jag gråter!
Äntligen någon som tror på mig!

Det är en skön känsla - att få känna att någon tror på en!

Jag har haft problem/ont i min mage i snart 14år! - och nu äntligen tror jag att jag ska få hjälp!

Hur ont jag än har i magen nu, så är jag fantamig lycklig!

Ska till läkaren kl13:30 och gör en ny uppdatering/nytt inlägg efter det!

Ha en bra dag, ni som fortfarande läser :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Helt utflippad 2 barnsmorsa!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards